Професионален домоуправител София

Какво представлява услугата професионален домоуправител?

ТОП ЦЕНИ от 3,60 лв./месец (с вкл. ДДС).

3,60 лв. – едностаен апартамент/гарсониера
7,20 лв. – двустаен апартамент
10,80 лв. – тристаен апартамент

Услугата включва домоуправител, касиер и техническа поддръжка.

Да се управлява жилищна собственост не е никак лека работа. По закон, всяка жилищна сграда е необходимо да има домоуправител, който се избира след общо събрание на входа, като неговата основна цел е да улеснява живеещите във входа чрез намиране на ефективни решения на възможни проблеми. Трябва да отбележим, че титлата ,,домоуправител‘‘ е много отговорна и често не съвсем привлекателна.

Рядко има ентусиасти, които да се наемат със задачата да станат управители на блока, в който живеят. Много хора се дистанцират и не желаят да поемат тази отговорност поради ред причини: нямат време, нямат нужното търпение и желание за допълнителни ангажименти, не знаят дали ще успеят да се справят с конфликтните ситуации и куп още непредвидени проблеми. Едно от компромисните решения е домоуправител да стане някой пенсионер, който си стои вкъщи и няма работни задължения, но тази опция не е съвсем препоръчителна и ефективна.

За щастие, с търсенето идва и предлагането, и една нова професия все повече си пробива път. Да, вече е факт, че домоуправителят може да бъде нает и неговата задача е да се грижи правилно за общите части във входа, да менажира общите сметки и други. Тази услуга набира все по-голяма популярност и е предпочитана сред много хора.

Всички знаем колко неприятни и досадни могат да бъдат общите събрания, в които се обсъждат проблеми, казуси и промени. Често на тези събрания могат да възникнат конфликтни ситуации между хората, като: спорове за пари, непланирани ремонти дейности. Входовете на жилищните сгради са едни малки общности.

Без съмнение, с толкова много хора на едно място е естествено да възникнат проблеми, чиито решения изискват общото съгласие на всички. Очевидно това са общи части и е неприемливо някой да плаща съвестно входните си такси всеки месец, а друг никога да няма пари и да се измъква от тези си задължения. Ако управителят на входа е и живущ в същия, то има риск от създаване на конфликтни ситуации и развалени отношения, но и от задълбочаване на проблемите.

Какво прави професионалният домоуправител?

Да бъдеш управител на жилищна сграда не е никак лесна задача. Има толкова много подводни камъни, които да се появят, така че е необходим много умел човек, за да се управлява успешно една сграда. Добрият управител на имоти трябва да бъде представителен, да може да изпълнява много задачи и да има силни умения за комуникация. Един голям плюс на наемането на професионалист, който е част от агенция за домоуправа, е че така има гаранция за съвестно изпълнена работа в срок, без конфликт на интереси.

Външен домоуправител ще се отнесе професионално и ще има страничен поглед над всичко, което се случва във входа, т.е. ще е безпристрастен, а това е ключов фактор за решаването на конфликти. Домоуправителят обикновено ще бъде лицето, което ще спомогне за отстраняването на всякакви проблеми в сградата, с цел да ги разреши, преди да е необходимо да се предприемат каквито и да било правни действия. Добрата медиация е от основно значение при ситуации с високо напрежение.

Усещането, че сградата работи като добре смазана машина, отнема много работа, невероятно количество организация и много време. Независимо дали става въпрос за технически проблем в сградата или за проблем с безопасността, управителят на имота трябва да е наясно с него и да предвижда потенциалните проблеми още преди те да възникнат.

Както споменахме, домоуправителите са отговорни за наблюдението и следването на бюджета. Всеки път, когато трябва да се извърши ремонт или поддръжка на сградата, управителят на имота ще разполага със сумата, събрана за спешни случаи, бедствия и аварии. Домоуправителят е този, който ще събира такси от живущите за различни типове плащания – електричество, асансьор, почистване и други.

Каква е ролята му в управлението на етажната собственост?

Както подсказва името, ролята на управителя на етажната собственост (или компанията, предоставяща услуги по управление) е да „управлява“ общността на етажната собственост и да упражнява делегирани правомощия и задължения от името на хората в корпорацията на етажната собственост.

Управляващата фирма и управителят предоставят оперативна, финансова и административна подкрепа на общността на етажната собственост, включително координирането на различни услуги, необходими на входа. Отговорностите на управителя на етажна собственост могат да включват някои или всички от следните неща:

  • Събиране на такси за общи разходи;
  • Преговори или сключване на договори от името на корпорацията;
  • Извършване на плащания към трети страни;
  • Водене на общите събрания на входа;
  • Отговаряне на оплаквания на собственици;
  • Осигуряване на поддръжка и ремонт на имота;
  • Наемане и наблюдение на компании за услуги и надзор на персонал и изпълнители;
  • Изготвяне на проекти на годишни бюджети;
  • Прилагане на план за управление при извънредни ситуации и реагиране при възникване на такива;
  • Мониторинг на състоянието на корпорацията;
  • Изготвяне на финансови отчети и организиране на одити;
  • Консултиране на съвета на етажната собственост относно спазването на Закона за етажната собственост.

Защо е необходимо да се възползвате от услугата професионален домоуправител?

На първо място, за да си осигурите спокойствие и сигурност. В тези нестабилни времена е важно да знаем, че има на кого да разчитаме при евентуално възникнал проблем. Домоуправителят, нает чрез агенция, която работи специално в областта на управлението на имоти, ще ви осигури нужното спокойствие.

Вече няма да има нужда от съмнения дали парите са изхарчени правомерно, дали нещо е свършено на теория, но не и на практика. Домоуправителят оказва пълна подкрепа, съдействие, знае законите на страната и изискванията за сигурност, но има и нужните контакти с подизпълнители. Вече няма да се налага сами да търсите майстори, които да лъжат, че ще свършат задълженията си, защото никой няма да им позволи подобно отношение.

Защо да изберете нашите професионални услуги?

Ние от Коломба БГ сме агенция, която от 2009-та година се грижи за осигуряването на професионални услуги в областта на персоналния домоуправител в гр. София. Опитът ни е придобит в следствие на дългогодишната ни практика, перфектно обучените ни кадри и перфекционизма ни.

Ние не допускаме нерешен проблем, а това се дължи на човешкия фактор – съвестни служители и коректни партньори. Предлагаме широк набор от пакетни услуги на базата на изключително достъпни цени. Ще се радваме да изберете качеството и да се доверите на нас в избора си на агенция за професионален домоуправител в София.

0898 577 090
[email protected]
Работно време:
09:00 - 21:00, всеки ден
Искам оферта
Свържете се с нас

    Call Now Button

    Попълнете формата

    Обработваме информацията, спрямо политиката за лични данни.

    Съобщението е изпратено!

    Ще се свържем с Вас при първа възможност.